یاد شاپور بختیار را در سی و دومین سالگرد قتل اش گرامی میداریم!

۱۵ مرداد ۱۴۰۲

بیانیه جبهه هفت آبان به مناسیت سی و دومین سالگرد قتل دکتر شاپور بختیار!

پانزدهم امرداد سالگرد قتل شاپور بختیار، آخرین نخست وزیر دوران مشروطه، است. سی و دو سال پیش، تروریستهای جمهوری اسلامی، به دستور شخص خامنه ای، شاپور بختیار و منشی اش، سروش کتیبه، را به طرز وحشیانه ای در خانه اش به قتل رساندند.
پیش از خامنه ای، روح الله خمینی نیز شخصا دستور قتل شاپور بختیار را صادر کرده بود. در دوران کوتاه زمامداری شاپور بختیار، با اجرای همه اصول مربوط به حقوق ملت در قانون اساسی مشروطیت، که خونبه ای انقلاب مشروطه بود، ملت ایران از بالاترین سطح آزادی های سیاسی، اجتماعی و فردی، در حد پیشرفته ترین کشورهای غربی، برخوردار شد.

شاپور بختیار، با شناختی که از ماهیت حکومت دینی داشت، در مورد خطر استبداد نعلین به ملت ایران و همه گروهها و شخصیتهای سیاسی آن دوران هشدار داد. او که گفته بود سنگر قانون اساسی را رها نخواهد کرد، تا واپسین لحظه و تا زمانی که هنوز نیروهای مسلح میان قانون و بی قانونی اعلام بیطرفی نکرده بودند، در برابر فتنه ضدبشری و ضدایرانی خمینی ایستادگی کرد.

پس از پیروزی فتنه خمینی، شاپور بختیار نخستین سازمان سیاسی جدی اپوزیسیون جمهوری اسلامی را بنیان گذارد و تا واپسین لحظه زندگی به مبارزه برای آزادی ایران ادامه داد.

پس از گذشت ۴۴ سال از سقوط آخرین دولت مشروطه و ۳۲ سال از قتل شاپور بختیار، به جرأت میتوان گفت که گفتمان سیاسی شاپور بختیار، که مبتنی بر سه مؤلفه اساسی ملی گرایی، دموکراسی خواهی و لاییسیته بود، در نظر بخش بزرگی از مردم ایران آلترناتیو واقعی گفتمان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است.

جبهه هفت آبان، ضمن بزرگداشت یاد شاپور بختیار، بر ادامه راهش تا سرنگونی جمهوری اسلامی و تشکیل دوباره یک دولت ملی در ایران تاکید میکند.

جبهه هفت آبان، پانزدهم امرداد ۲۵۸۲ ایرانی (۱۴۰۲ هجری)

فهرست مطالب

نامه مشترک سه تشکل سکولار دموکرات به جبهه هفت آبان در حمایت از «همبستگی در روز ملی شیروخورشید...
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
همبستگی در روز ملی شیروخورشید...
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
گامی به پیش در تحریم سپاه...
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
بیانیه جبهه ھفت آبان در ارتباط با حمله موشکی-پهپادی جمهوری اسلامی به اسرائیل...
۲۷ فروردین ۱۴۰۳
تحریم فراگیر سیرک انتخابات...
۱۱ اسفند ۱۴۰۲