زنده نگاه داشتن جشن‌های ایرانی پاسداشت هویت ملی است!

۲۳ آبان ۱۴۰۲

زنده نگاه داشتن جشنهای ایرانی پاسداشت هویت ملی است!

 هم میهنان،

دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تغییر نام جشن چهارشنبه سوری به «روز تکریم همسایگان» و معرفی شب یلدا به عنوان «روز ترویج میهمانی و پیوند با خویشان» نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی تا دم مرگ دست از دشمنی با کیان ایران برنخواهد داشت. رژیم ایران‌ستیز می‌خواهد هر آنچه از فرهنگ ایرانیان را که به پیش از اسلام مربوط است بزداید، تا بتواند ملت ایران را در امت اسلامی منحل کند. سخنان خامنه‌ای در یکم فروردین ۱۳۷۷ نیز در همین رابطه قابل درک است: «همه این جشنهای دوره سال – مثل جشن نوروز یا جشن مهرگان یا جشن‌های دیگری نظیر خردادگان، مردادگان و جشن‌های گوناگونی که قبل از اسلام بوده است – در خدمت حکومت‌های استبدادی و سلطنت‌های پوسیده دوران جاهلیت ایران بود.»

 

این رژیم تبهکار از هنگام برآمدنش در پی دشمنی با فرهنگ، اسطوره‌ها و جشن‌های ملت ایران بوده است و از همان  آغاز تلاش کرد همه جشن‌های ایرانی از جمله نوروز را حذف کند و یا با تغییر نام، از جمله تغییر نام سیزده بدر به «روز طبیعت»، از جشن‌های ایرانی هویت‌زدایی کند. شگفت آنکه همه مهاجمان به ایران در طول تاریخ پس از مدت کوتاهی ایرانی شدند، اما بر دشمنی این رژیم در طول  پس از ۴۵ سال تسلط بر ایران  هر روز افزوده شده است.

 

واکنش به جا و درخور مردم ایران در شبکه‌های اجتماعی به تغییر نام جشن‌های ایرانی نشان می‌دهد که ملت ایران بیش از هر هنگامی به هویت ملی و تمدنی خویش آگاه است. بدون تردید، مردم ایران در پاسخ به این گستاخی جمهوری اسلامی جشن‌های چهارشنبه سوری، شب یلدا و سیزده‌بدر را هرچه باشکوه‌تر برگزار خواهند کرد. در همین راستا، جبهه هفت آبان همگان را فرامی‌خواند در کنار برگزاری جشنهای دیگری چون  مهرگان و سده ، با روشنگری و آگاهی رسانی درباره جشنهای زیبا ولی کمتر شناخته شده‌ای همچون تیرگان، شهریورگان، آبانگان و سپندارمذگان، به بازآفرینی فرهنگ نیاگانی یاری برسانند. برگزاری پرشکوه این جشن‌های زیبا بخشی از رستاخیز تمدنی ملت ایران و مبارزه‌ای فرهنگی علیه نظام اشغالگر جمهوری اسلامی است.

 

جبهه هفت آبان، ۲۳ آبان ۲۵۸۲ ایرانی (۱۴۰۲ هجری)

فهرست مطالب

نامه مشترک سه تشکل سکولار دموکرات به جبهه هفت آبان در حمایت از «همبستگی در روز ملی شیروخورشید...
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
همبستگی در روز ملی شیروخورشید...
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
گامی به پیش در تحریم سپاه...
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
بیانیه جبهه ھفت آبان در ارتباط با حمله موشکی-پهپادی جمهوری اسلامی به اسرائیل...
۲۷ فروردین ۱۴۰۳
تحریم فراگیر سیرک انتخابات...
۱۱ اسفند ۱۴۰۲